Trainingen

The Oar

Hoe lang duurt een training?

 

Een training duurt 60 à 100 minuten. De duur van de training kan variëren naar gelang de weersomstandigheden en fysieke conditie.

 

Reken bij de trainingsduur ook nog 30 min. voor en na de training voor het voorbereiden en opbergen van het materiaal.

 

Wie gestructureerd wil trainen, kan wekelijks trainingsschema's terugvinden op het planbord op onze club.

 

Hoe laat begint de training?

 

  • Maandag: 18u30 ('s winters: 19u30)
  • Woensdag: 18u30
  • Zaterdag: 9u30
  • Zondag: 9u30

 

 

Roeien is een buitensport ...

 

Van oktober tot en met maart trainen we tijdens de week in de sporthal van Broechem, Het Loo.

's Avonds is het immers te donker op het kanaal om te roeien.

 

Kom op tijd!

 

Graag verwelkomen we je 10 minuten voor aanvang om de teams in te delen en het materiaal klaar te leggen.

 

Op tijd komen getuigt van respect voor je ploeggenoten. Je helpt er ook de trainers mee: laatkomers zorgen ervoor dat teams opnieuw samengesteld moeten worden, andere ploegen lopen vertraging op ...

 

 

 

Erg belangrijk is de juiste kledingkeuze. We sporten in open water, onbeschut voor zon, regen en wind. Kleed je dus gepast naar de omstandigheden, en houdt rekening met onverwachte veranderingen in het weer.

 

Nauwsluitende kledij is aangewezen bij roeien of drakenbootvaren. Zowel voor het comfort als voor de veiligheid:

  • Er moet vlot in alle richtingen kunnen bewogen worden, met alle ledematen.
  • Men moet voorkomen dat kledingstukken tijdens het sporten verstrikt raken in materiaal of onderdelen.

 

Houdt er rekening mee dat je je op het water bevindt. Weer en wind spelen altijd meer dan je verwacht. Je trekt dus best een extra laag kleding aan. Wat je te veel aan hebt, kan je altijd uittrekken.

 

Probeer erop te letten geen dikke stoffen aan te doen. Ze kunnen de bewegingsvrijheid hinderen. Ze worden ook erg onhandig (zwaar) als ze nat worden.

Tips

 

 

  • Het is beter 2 of meer dunne laagjes dan 1 dikke laag kleding aan te trekken. Vooral in de winter trek je liefst 3 of zelfs 4 lagen aan. Ook een muts is nodig!
  • Sporten op het water betekent nat worden. Reservekledij om na de training aan te trekken is geen overbodige luxe.

Roeipak: basisuitrusting

 

 

  • Unisuit in stretch-stof voor optimaal comfort.
  • Bovenaan dragen voorkomt haperen of opkruipen van de kledij.

 

Zomerkledij

 

 

  • Short sleeve: katoen/coolmax
  • Pet: bescherming zonneslag
  • Sokken: o.w.v. hygiëne
  • Short: eventueel i.p.v. een roeipak

 

Winterkledij

 

 

  • Long sleeve: katoen/coolmax
  • Muts: afkoeling via het hoofd
  • 2x sokken: warme tene
  • Legging: warme benen

 

Contact

 

Kesselsesteenweg 21 (Netekanaalkaai)

2520 Emblem

 

oar@live.be

0475 711 789 (Fred)

BE 76 9730 3900 0195